Valitsus andis eile toetuse esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele. Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas jätkatakse põhjalikumat tööd kahe perspektiivikama trassiga, lõunapoolses osas ühega.

- Raudtee ehitus
- Foto: Andras Kralla
Harjumaa trassivalikutest jäid valikusse nii maavanema pakutud lahendus kui Nabala looduskaitsealast idapoole jääv trassikoridor. Lõunapoolses Raplamaa osas toetas valitsus maavanema eelistusena välja pakutud trassilahendust 16d, mis viib raudtee Kohila alevikust ja Prillimäe külast veelgi enam ida poole.
Pärnumaal jätkatakse ühe trassiga, mis kulgeb üle põldude ja häirib kõige vähem tundlikku looduskeskkonda ning hoiab kokku ligi 11 miljonit eurot.
Trassi pikkuseks Eestis on ligikaudu 211 kilomeetrit ja selle ehitus läheb maksma 1,1 miljardit eurot, millest Euroopa Liidu toetus on 650 miljonit eurot ja Eesti omaosalus 500 miljonit eurot.
Esialgset planeeringulahendust tutvustatakse kohalikes omavalitsustes avalikel aruteludel tuleva aasta alguses.
Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopaga, selle ehitusega alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!