• OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 500−0,04%5 842,01
  • DOW 300,00%41 859,09
  • Nasdaq 0,28%18 925,73
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 500−0,04%5 842,01
  • DOW 300,00%41 859,09
  • Nasdaq 0,28%18 925,73
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • 21.11.14, 09:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus andis Rail Balticu trassile rohelise tule

Valitsus andis eile toetuse esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele. Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas jätkatakse põhjalikumat tööd kahe perspektiivikama trassiga, lõunapoolses osas ühega.
Raudtee ehitus
  • Raudtee ehitus
  • Foto: Andras Kralla
Harjumaa trassivalikutest jäid valikusse nii maavanema pakutud lahendus kui Nabala looduskaitsealast idapoole jääv trassikoridor. Lõunapoolses Raplamaa osas toetas valitsus maavanema eelistusena välja pakutud trassilahendust 16d, mis viib raudtee Kohila alevikust ja Prillimäe külast veelgi enam ida poole.
Pärnumaal jätkatakse ühe trassiga, mis kulgeb üle põldude ja häirib kõige vähem tundlikku looduskeskkonda ning hoiab kokku ligi 11 miljonit eurot.
Trassi pikkuseks Eestis on ligikaudu 211 kilomeetrit ja selle ehitus läheb maksma 1,1 miljardit eurot, millest Euroopa Liidu toetus on 650 miljonit eurot ja Eesti omaosalus 500 miljonit eurot.
Esialgset planeeringulahendust tutvustatakse kohalikes omavalitsustes avalikel aruteludel tuleva aasta alguses.
Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopaga, selle ehitusega alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele